Recente sprongen in de technologie van kunstmatige intelligentie hebben de wereld in snel tempo veroverd. Uiteenlopende disciplines zoals administratie, goederenvervoer, recht en zelfs kunst en design zullen in de nabije toekomst worden beïnvloed door AI-systemen.
Vooruitkijkend naar de niet al te verre toekomst denk ik dat AI een enorme impact zal hebben op de informatiebeheerbranche, vooral met betrekking tot dossiermanagement.
Bij OASIS maken we al enige tijd gebruik van AI-technologie om informatie uit dossiers te halen en te valideren. Dit helpt onze klanten om snel en intuïtief toegang te krijgen tot de informatie die ze nodig hebben.
In de komende jaren zal dit zich echter snel ontwikkelen. Ik denk dat we snel verder zullen gaan dan alleen het gebruik van deze technologie om woorden, zinnen en patronen in dossiers te herkennen, naar een punt waarop we AI kunnen inzetten om meer context en inzicht te krijgen in trends in de sector en menselijk gedrag.
Het integreren van nieuwe AI-mogelijkheden in de workflows van onze klanten zal waarschijnlijk ook een belangrijke trend zijn. Na verloop van tijd hoeven klanten niet meer langs te komen om te controleren wat er in hun dossiers staat via een traditioneel verzoek tot inzage.
In plaats daarvan zullen ze kunnen vertrouwen op AI-capaciteit om oude dossiers voor hen in te zien, waarbij de software gedrag heeft geleerd op basis van de taken die de klant uitvoert, met behulp van de tools waarmee ze vertrouwd zijn. AI beoordeelt of het nuttig is om een taak uit te voeren, stelt dit voor aan de klant en maakt het resulterende document – of zelfs alleen de relevante delen – direct beschikbaar voor de klant.
Het zal een nieuwe wereld zijn die we moeten omarmen ten behoeve van onze klanten en ons bedrijf.
About the author
In mijn functie als Group Marketing Manager werk ik nauw samen met de teams van Product, Sales en Marketing om een resultaatgericht marketingprogramma te ontwikkelen en uit te voeren in alle landen van de groep.
In deze rol ben ik verantwoordelijk voor het ontwikkelen, implementeren en uitvoeren van strategische marketingplannen voor de energiesector om potentiële klanten aan te trekken en bestaande klanten te behouden.