Over Ons

Bij OASIS Group leveren wij end-to-end archief- en informatiebeheerdiensten aan klanten in heel Europa.

Onze deskundige teamleden, in combinatie met onze bekroonde Omnidox-suite, bieden onze klanten de beste procesautomatisering in de sector.

Door processen voor specifieke backoffice-functies te automatiseren en stroomlijnen, helpen wij klanten middelen vrij te maken en de operationele efficiëntie binnen hun organisatie te verhogen.

Onze experts helpen u de juiste oplossing te vinden, ongeacht waar u zich bevindt in uw digitale transformatieproces.

Overzicht

Een grote financiële instelling in Europa onderzocht de mogelijkheden om over te stappen van interne archiefopslag naar het uitbesteden van archiefbeheer aan een externe leverancier.

Het aanvankelijke project was uitsluitend gericht op de overdracht van de fysieke records naar aanleiding van de verkoop van hun bestaande faciliteit. Het project omvatte de overdracht van 6 medewerkers en meer dan 1.000.000 dozen.

Door met alle belanghebbenden samen te werken om inzicht te krijgen in de vereisten kon OASIS een robuuste en kosteneffectieve oplossing ontwikkelen voor specifiek archief- en informatiebeheer.

Wat begon als een project voor fysieke opslag van records groeide al snel uit tot een aantal digitale transformatiemogelijkheden voor de bank. De bank moet voldoen aan verplichtingen op het gebied van naleving en regelgeving en realiseerde zich dat veilige en correcte toegang tot digitale records zou leiden tot een betere ondersteuning van klanten.

De Vereisten

  • Personeelsmanagement
  • Audit van het bestaande archief
  • Catalogiseren van dozen en dossiers
  • Intern bestelsysteem gebouwd volgens klantspecificaties, met training voor meer dan 25.000 online gebruikers
  • Single sign-on en Active Directory-integratie
  • Software voor inventarisbeheer vervangt interne opslagdatabase
  • Bibliotheekdiensten
  • On-demand scannen
  • Veilig cloud-gebaseerd EDRMS voor het digitaal archiveren van documenten

ClientHub

ClientHub van OASIS Group is ontwikkeld om onze klanten een single sign-on ervaring te bieden binnen onze archiefbeheersuite.

Het systeem maakt de volgende zaken mogelijk:

  • Single sign-on voor Omnidox & OASIS Bridge archiefbeheersystemen
  • Geavanceerde managementinformatiedashboards
  • Kant-en-klare rapporten voor het beheer van fysieke en digitale archieven
  • Globaal zoeken in fysiek en digitaal archief
  • Online chatten met medewerkers van Client Care
  • Bedrijfsprofiel voor contactgegevens en kennisgeving bevoegde gebruikers

De OASIS Oplossing

Het project begon met een volledige audit van de fysieke stukken en hun status ten opzichte van het interne systeem van de klant. Om ervoor te zorgen dat de bank bleef voldoen aan haar eigen interne beleid en wettelijke regelgeving werden alle stukken voorzien van een streepjescode en gecatalogiseerd in het voorraadbeheersysteem van OASIS.

Als extra beveiliging voor het archiefbeheer heeft de bank verzocht om de toegang tot de OASIS systemen te beperken op basis van de Active Directory van hun domeinnetwerk. Daartoe heeft het IT-ontwikkelingsteam van OASIS een complexe oplossing ontwikkeld om een beveiligde verbinding tussen ClientHub en de Active Directory van de bank mogelijk te maken.

Sinds OASIS het archiefbeheer van de bank heeft overgenomen, heeft het een aantal digitale transformatieprojecten in gang gezet. Dit omvat de digitalisering en gegevensextractie van hypotheekregisters. Voor het proefproject moest OASIS dossiers uit 4.000 dozen scannen. Tijdens het digitaliseringsproces werd automatisch persoonlijke informatie over de klant geëxtraheerd, waaronder naam en uniek klantnummer. Zo kon de bank alle opgeslagen persoonsgegevens identificeren om naleving van de AVG te waarborgen.

Gedigitaliseerde documenten en afbeeldingen worden opgeslagen in Omnidox, het meermaals bekroonde Electronic Document and Records Management System (EDRMS) van OASIS.

Neem contact met ons op

E-mail: info@oasisgroup.com

Nederland: +31 (0)30 247 0789
België: +32 (0)14 41 2777

Klik op deze link en download de Referentiecase: Digitale Transformatie – Bank